تامین و تولید تجهیزات صنعتی

ساخت وبلاگ

برج خنک کننده چیست و چه نقشی را ایفاء می کند ؟

برفراز ساختمانها و پشت بامها دستگاه هایی به رنگ سفید غالبا مشاهده می شود که  برج خنک کننده نام دارد و این تجهیز یکی از ابزار و وسایل بسیار مهم و کلیدی در صنایع گوناگون می باشد و حتی این وسیله در سرمایش بهینه منزل شما نقشی مهم را برعهده دارد. برج خنک کننده  جهت کاهش گرمای مازاد از سیال درون فرآیندها مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع برج خنک کننده موجب می گردد تا آبی که قرار است در داخل چگالنده های صنعتی (که موازی با مدار ماشین آلات صنعتی بکاربرده شده است) به گردش درآید و یا آبی که قرار در داخل چیلرها به چرخش درآید برای خنک سازی محیط پیرامون،  دفع حرارت زاید نماید. همانطور که می دانید برج خنک کننده دارای اجزا و قطعات مختلفی می باشد در ادامه به یکی از مهمترین قطعات برج خنک کننده که بمنظور کاهش تلفات آب به کار می رود اشاره می کنیم. تا هدف مهندسین از طراحی و تولید برج خنک کننده بهینه سازی مصرف انرژی الکتریکی و آب می باشد پس به سبب چرخش آب در داخل برج خنک کننده می بایست از تلفات جدی آن جلوگیری کنند و این مهم در سایه استفاده از قطره گیر برج خنک کننده محقق می گردد.

قطره گیر برج خنک کننده :

واضحا  در بالا اشاره شد که یکی از قطعات کلیدی و مهم در برج خنک کننده به منظور صرفه جویی در هدر رفت آب گرم ورودی به کولینگ تاور قطره گیر برج خنک کننده نام دارد. حقیقتا قطره گیر ( دریفت الیمنیاتور ) در برج خنک کننده موظف است تا از دریفت قطرات آب درون برج خنک کننده به بیرون از دستگاه جلوگیری نماید به همین سبب به این قطعه دریفت الیمنیاتور (ِDrift eleminator) نیز می گویند. چکه گیر که نام دیگر قطره گیر برج خنک کننده می باشد علاوه بر این، از پخش شدن قطرات آب در درون برج خنک کن نیز جلوگیری می کند. قطره گیر در قسمت بالایی دستگاه برج خنک کننده و بر روی پدهای سلولزی و پلاستیکی تبادل حرارت( پکینگ )  نصب می گردد و با کاستن از  سرعت حرکت قطره‌های آب،  مانع از پرتاپ و پاشش آنها به زوایای مختلف درون برج خنک کن می گردد. دقت کنید که قطره گیر برج خنک کننده باید با دقت بالا انتخاب و نصب گردد، زیرا استفاده از قطره گیر مناسب می‌تواند تأثیر زیادی بر صرفه‌جویی در مصرف آب برج خنک کننده داشته باشد. قطره گیر یا همان چکه گیر یکی از عناصر و اجزاء موثر در کولینگ تاور می باشد که نمی‌گذارد قطره‌های آب تخلیه ‌شده از برج خنک کننده در هوا به دام بیفتند و درنتیجه میزان هدر رفتن آب از برج خنک کننده را به کمترین حد ممکن می‌رساند و جهت جریان هوا در کل محفظه داخلی برج را عوض نموده  تا مانع حرکت قطره‌های آب به سمت بالا شوند و از این طریق می‌توانند موجب کاهش هدر رفتن آب شوند.
وجود آب برای عملکرد برج خنک کننده اهمیت زیادی دارد و بنابراین، کاهش اتلاف آب می‌تواند موجب صرفه‌جویی بالایی شود ، چنانچه این قطعه به درستی طراحی و یا نصب نگردد و یا متناسب با ظرفیت برج انتخاب نشود عملکرد سرمایشی آب گرم فرآیند به درستی درون برج صورت نمی گیرد و همچنین با هدر رفت بیش از حد آب مواجه خواهیم شد که به منظور جبران آن باید از میکآپ یا همان آب جبرانی استفاده نمود. بحث محاسبه آب جبرانی خود امری تخصصی است که تخصص کارشناسان گروه صنعتی ناب زیست را می طلبد. به هرحال بهتر است همواره مطمئن باشید که قطره گیر با کیفیت بالایی روی این دستگاه خود نصب کرده‌اید تا این دستگاه هم عمر طولانی‌تری داشته باشد و هم کارآمدی آن بالاتر رود و علاوه بر این‌ها، در طول زمان صرفه‌جویی زیادی برایتان به دنبال داشته باشد. دقت نمایید که راندمان قطره گیر برج خنک کننده از طریق نسبت هدر رفت قطره به نرخ جریان آب مشخص می‌شود و به المانهای مختلفی از قبیل سرعت ثابت هوا و نوع قطره گیر، روش مونتاژ قطعات قطره گیر، طریقه نصب، محل نصب و مواردی از این قبیل بستگی دارد.

تولید قطره گیر برج خنک کننده :
 با تلاش و پشتکار مهندسین و تکنسین های پرتلاش در گروه صنعتی ناب زیست که یکی از تولید کنندگان  برجسته تجهیزات مربوط به تهویه مطبوع  اعم از برج خنک کننده ، اگزاست فن و ... در کشور است انواع قطره گیر برج خنک کننده با بالاترین کیفیت تولید و به بازار عرضه می گردد و کیفیت و قیمت تمام قطره گیرهای ما نسبت به سایر رقبا در وضعیت عالی قرار دارد و با خیال نسبت به خرید قطره گیر برج خنک کننده اقدام نمایید. ما در این پست خود اطلاعات مهمی را در مورد محصول  قطره‌‌گیر برج خنک کننده برای کاربران و خوانندگان و کارفرمایان محترم فراهم کردیم. این شرکت قادر به تولید انواع قطره گیر با کیفیت بالا و متریال مورد نظر شما صاحبان صنایع و واحدهای مسکونی و اداری و ... به تعداد در کمترین زمان ممکن می باشد. اگر در مورد قطره گیر برج خنک کننده و تولید و فروش آن به اطلاعات بیشتری نیاز دارید، شرکت ناب زیست آماده است که اطلاعات و جزئیات لازم را در اختیارتان بگذارد. برای این کار کافی است با استفاده از تماس با کارشناسان فنی ما، سؤالات خود را مطرح کنید تا به شما پاسخ مناسب و کافی داده شود . برای سفارش و خرید محصول نیز می توانید از همین قسمت اقدام نمایید.

تامین و تولید تجهیزات صنعتی ...
ما را در سایت تامین و تولید تجهیزات صنعتی دنبال می کنید

برچسب : برج خنک کننده , قیمت برج خنک کننده ,انواع برج خنک کننده , فروش برج خنک کننده , تولید برج خنک کننده, قیمت قطره گیر لانه زنبوری, نویسنده : ناب زیست nabcom-cooling بازدید : 162 تاريخ : شنبه 8 خرداد 1400 ساعت: 21:29